måndag 17 mars 2014

Vintern har återvänt

Under natten mot lördag fick vi ny, vit snö.
Eftersom vi dessutom har fått kallare väder ligger snön ännu kvar.
I morse hade vi hela minus 12 grader. Dit for den våren....


Helgen tillbringades ute i det fria. Det blev skogsjobb i två dagar.
Den friska luften rensade upp mina igenslammade luftrör, så nu sitter
jag äntligen nästan helt utan förkylningssymptom. Skönt,
för nu har också skrivarlusten infunnit sig!


Trots gårdagens delvis soliga vinterdag blev det inga bilder av den
vackra vita snön, så nu i morse blev det att fota mina vackra vita
tazetter istället. Morgonsolen silar in genom fönstret och
bildar ljus och skugga i mina blommor.. 

Ha en fin måndag, alla ni som kikar in till mig!

3 kommentarer:

  1. Vackra blommor som förgyller dagarna och ger ännu mera hopp om blomstertider :)
    Här är vårlikt också trots mycket isande vindar så är det varmt och skönt i lä :)
    Önskar dig också en fin ny vårvecka
    Kram ~Lollo~

    SvaraRadera
  2. ja våren for med fart.. men dethär är nog mer likt ett marsväder..så nu hoppas vi på en bra sommar! Fina blommor!

    SvaraRadera
  3. Å dom var otroligt söta, dina tazetter!! Får nog bli något liknande här till helgen som kommer...
    Jaha, så det var från er snön kom...här vakande vi till en vit morgon i morse, men innan lunch var allt borta igen. Och inte är jag ledsen för det...
    Ha det gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera