tisdag 18 mars 2014

Mars-väder

I dag har vi fått mera snö, massor av snö egentligen, 
men i går sken solen och värmde så skönt.
Typiskt mars-väder. 
Det kan som inte riktigt bestämma sig.


På gårdagens promenad var det solsken och vita vidder.
Nu har vårvärmen försvunnit och vi har åter flera minusgrader.
Men jag klagar inte, det är bara att gilla läget.




Ute på slätten blåste nordanvinden, men uppe vid våra hus var det
lä och solen värmde så skönt. Med ansiktet vänt mot solen stod jag
en stund och lyssnade till takdroppet. Talgoxarnas kvittrade 
uppe bland träden. Ett skönt mars-väder helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Så gott ni har det och snö, takdropp och fågelkvitter tycker jag låter som en härlig kombination. :) Här har vi ingen snö men två stormar slog till under helgen så vi har allt fått hålla i hatten. Men temperaturen har fortsatt vara varm med 12 grader idag så vi kan verkligen inte klaga.

    Njut av vita vidder för mig med och ha det riktigt gott i solskenet!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra vita vidder du visar, men jag är glad att slippa se mer snö nu. Men visst kan det fortfarande trilla ner lite blötsnö innan det på 'riktigt' blir vår. Jag avundas dig inte just nu att bo så långt upp i landet, men annars hade jag mkt gärna vilja se övre delen av Sverige och mycket av Finland. Men sommartid äter väl myggen ihjäl mig, de älskar mitt blod.
    Jag ser vackra bilder på naturen när jag skrollar ner i bloggen, våren är fantastiskt vacker.
    Även vackra hus i Fädernegården på Storberget, vad folk var duktiga på att bygga vackra hus förr i tiden.

    Här hos oss i sydvästra hörnet av Småland har det varit väldigt blåsigt - stormigt de sista dagarna.
    Vi har ingen snö, kanske vi slipper, men ska det ner så är det lika bra det blir nu och inte till sommaren, hi hi..
    Solsken har det också varit hela veckan och den är man lycklig över, dagarna ljusnar mer o mer.

    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera