torsdag 27 mars 2014

Snödroppar och smörgås Ragnar

Det vackra mars-vädret fortsätter. Kalla nätter och 
soliga fina dagar. Jag känner mig full av energi och det blir inte
långa stunder framför datorn. 



Nere vid växthuset blommar snödropparna. 
Tappert uthärdar de nätter med minus 10 grader . När solen når fram till blommorna
på morgonen sträcker de på sig, och njuter av vårvärmen. Precis som vi människor.


I går träffade jag en av mina fd arbetskamrater för en lunch i Saluhallen.
Det var så roligt att höra "senaste nytt" och diskutera stort som smått. En lyckad snabb
träff med stor igenkänningsfaktor. Jag lever ännu kvar i företaget, trots att jag lagt det bakom mig.
Det var ju så att efter 25 år i ledande position i företaget beslöt jag mig för ett år
sedan att gå vidare i livet. Att välja något helt annat. Och jag har verkligen gått
vidare i livet. Jag har inte valt bort något, jag har valt till något.
Fin lunchträff M, den får vi göra om någon dag!

2 kommentarer:

  1. Härliga vår som kommit, känns nästan som att det var längesen det var vinter redan.
    Och sommartid blir det snart också,
    suck detta med att ställa om klockan tycker jag är lite över faktiskt.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Kul att få träffa gamla vänner .Snödropparna ja dom uthärdar allt ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera