söndag 9 mars 2014

Lite ditt som datt

Visst var det skönt med en solskensdag, den vi hade i går.
I dag har molnslöjan kommit tillbaka och man kan bara ana solen. Men vi fick i 
alla fall en hel solskensdag, och det känns ju trösterikt. 


I går var jag ut på jobb, träffade ett par med en spännande hobby. I dag skall jag
också ut på jobb. Det blir kalas tillsammans med barn och två unga företagarkvinnor.
Det ser jag fram emot. Så spännande att träffa så många begåvade, intressanta och 
inspirerande människor. Dessa möten gör att jag själv växer.


I går hann jag inte ut på min promenad förrän de sista solstrålarna 
lyste över bygden. Den lilla stugan i skogsbrynet lyste mellan trädstammarna,
är det mulet ser man den knappt.


Så evighets länge sedan vi har haft en vacker solnedgång. Det kändes som om jag 
vandrade in i ett hav av guld. Några plusgrader, men tyvärr en ettrig vind.


Solen försvann bakom skogen och jag tog ett foto innan jag själv gick in bland
träden för att njuta av den vackra kvällen.


På hemvägen plockade jag videkvistar för att ha i en stor vas här hemma.
Tänk, för ett år sedan hade vi runt minus tjugo grader nattetid nästa hela mars
månad. I år har vi inte haft minusgrader en enda gång. Naturen är ändå
helt med på noterna varje år, det är bara att njuta av det man får!

1 kommentar:

  1. Visst gnuggade man ögonen lite extra igår morse, för bra för att vara sant!! Fortsatt trevlig helg!

    Kram Gugi

    SvaraRadera