onsdag 5 mars 2014

Lite färggrant

Ännu en gråmulen dag.
Ibland tror jag att solen har försvunnit, så lite sol som vi sett
de senaste månaderna. För att få lite färgglatt och positivt här på
bloggen skall jag bjuda på lite glad inredning idag. 


Idén med färgglatt fick jag i senaste numret av tidningen Lantliv och en
artikel om ett färgrikt boende på Öland.


Jag har foton från en färgglad sommarstuga, bilder som kan pigga upp
så här i grådasket. Som blommor som alltid är lika färgglada, sommar som vinter.


En tavla med vackra domherrar och en blå himmel, mmm....



En skön soffa med de mest bedårande kuddar av olika slag.
En sköldpaddskudde som så många barn och barnbarn har lekt med att 
det är ett rent under att "skalet" sitter kvar. För att inte nämna den lilla 
luggslitna grå stickade nallen som tröstat så många....


Och tavlan med de två kattungarna, den ena i plurret och den 
andra som tittar på. Visst är tavlan bedårande en gråmulen dag som denna?
Mera färg i livet!

2 kommentarer:

  1. ja det va färgglatt.. såna där gipstallrikar samlar jag på, men dessa har jag ej. Försöker att hitta en på juthbacka varje höst..Fina kuddar!

    SvaraRadera
  2. Verkligen färggrant ,vi tycks nu få bara ett väder vi får hoppas att det vänder ,kram Nette

    SvaraRadera