måndag 10 mars 2014

Bråkig, med funderingar

Jag kan inte sluta att förundras över att jag inte behöver
jobbstressa. Jobbar gör jag, men stressen har jag lagt åt sidan.
Det är så skönt att få sova tills man vaknar varje morgon. Nå, nu
sover jag väl inte längre än jag har gjort i alla år, men bara tanken att
jag kan om jag vill. Bara det.


På kvällarna brukar jag förundras över hur kravlös jag känner mig. Jag behöver 
varken tänka på vilken mat det behövs till nästa dag, har jag rena kläder för morgondagen,
är håret ok och är alla pusselbitar för nästa jobbardag på plats. Fast skall
jag vara ärlig har jag älskat det livet också. Och dom här sakerna skall ju
ännu fungera. Men det är på ett annat sätt, liksom.
Mina kvällar är mycket lugnare.


Nu är jag min egen arbetsgivare, det blir ingen inkomst om jag inte gör jobbet.
Men nu kan jag välja hur jag skall jobba, när jag skall jobba och med 
vad jag skall jobba. Ibland väljer jag att jobba kvällar och helger, ibland 
blir det vanligt vardagsjobb med en långpromenad mitt på blanka förmiddagen.
Ibland blir det både och, ibland något helt annat.


Ni skall veta att jag känner mig lycklig att jag vågade säga upp mig från ett
fint jobb och att jag vågade ta steget ut i det okända. Livet är för kort för
att inte våga. Jag är glad att jag vågade ta språnget.

Idag visar jag de fina kopparna "Bråkig" som jag köpte på det stora 
möbelvaruhuset i Tammerfors. De härliga färgpastellerna 
är på pricken jag!
Lite lagomt uppkäftig och lite spretig i mönstret.

2 kommentarer:

  1. Fina koppar...och ett inlägg som gör en glad!! Att våga, det är ju att vinna. Man har bara ett liv, hur långt vet ingen, och då att inte ha vågat, ja det vore ju förskräckligt om man burit på en dröm som aldrig blev förverkligad!! Nu förstår jag att det inte är alls lika enkelt som det låter, det gäller att ha disciplin, att vara förutseende och inte rädd. Men jag förstår vad det ger...
    Ha det gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Det är trevligt att se det där porslinet litet varstans! Folk blir glada av det!
    Det låter också fantastiskt när du skriver om ditt nya liv och jag gläds med dig! Det är som du förstår väldigt olikt mitt liv, men ändå vill jag inte välja bort det eftersom det känns viktigt och jag älskar det!
    Ha en riktigt fin vecka! ♥

    SvaraRadera