lördag 15 mars 2014

Ekologiskt från Kodials

Kan berätta att min förkylning inte har blivit ett dugg bättre.
Här har jag ignorerat den flera dagar i rad, men konstigt nog finns
den kvar ännu idag. Näsan rinner (undrar hur många näsdukar det har 
gått åt?), huvudet är inlindat i ett lager av bomull ("va sa du?") och miljontals
små basilusker sprutar ur munnen när jag nyser (varför hålls dom inte inne i 
armvecket?). Som vanligt har jag för låg kroppstemperatur (runt 35,8) så här sitter 
jag påbyltad som om det var en smällkall vinterdag (och vart tog vårvärmen vägen?).


Ni skall veta, jag gör allt för att höja livsglädjen dessa dagar när förkylningskroppen
gör sitt bästa för att förmörka horisonten. Så igår åkte jag över till Kodials ekologiska 
affär. För man kan inte annat än att bli glad av att träffa en iderik och glad mister Kodial.
Inte många affärer med en handelsman som kommer och tar i hand när man kommer 
innanför dörren (han var också redan förkyld...). Jag skulle bara ha morötter till 
våra kaniner, men det blev en hel del annat också: bröd, sallad och det
ekologiska vetemjölet. Efter att vi stått och pratat en lång stund 
fick jag med mig lite ekologiskt te också. När våren kommer börjar Kodial odla
i sina växthus, det är nu den verkliga höjdarsäsongen börjar för hans affärer.
Har du möjlighet, så åk förbi hans affär vetja, du kommer garanterat inte att ångra dig
(det säger jag utan att vara sponsrad). 
Gårdagskvällen förgyllde sambon och jag med skrattfest. Vi var på en av
ortens revyer, som bjöd på otaliga skratt och fniss. 

Nu skall jag trotsa nordanvinden och kylan där ute och bege mig till skogs.
Jag ignorerar min förkylning en dag till!
(och kom inte med välmenande råd - du talar för döva öron!).

1 kommentar:

  1. Hoppas nu att din förkylning är över. Låter prima med grönsaksmannen och skrattfesten!
    Ha en riktigt fin vecka!

    SvaraRadera