onsdag 26 mars 2014

Världens mest använda ord

Vet ni vilket ord som är det mest använda i hela världen?
Det lär vara ordet ok, eller som vi säger på svenska okej. Det är
ett ord som jag faktiskt använder rätt ofta när jag tänker efter.
I alla fall när jag pratar. Okej.


Men det är mer än ok att sitta ute i solen dessa dagar. Det är underbart!
Inte så varmt kanske, men alldeles, alldeles underbart.
Dessutom smakar ostsmörgås och varmt te utsökt gott när man sitter
på verandan ute i skären. Jag tog en utedag i måndags. Plockade fram
krattan och åkte ut till villan för att samla ihop lite fjolårslöv.


En tunn isskorpa låg ute på vår havsfjärd. Men: Ser ni himlen?
Så ljuvligt vacker!. Så blå! Så.....
Ja,  ni skall veta jag drömde mig bort, där jag satt på verandan.
Lyssnade till måsarna som skränade högt där uppe på någon
vårvind, knappt synliga för ögat.
Här ute vid villan skall jag sitta i sommar och jobba.....


Men i måndags krattade jag löv. Allt blev inte klart, men så mycket
så att jag blev svettig på ryggen och så att det ser mera inbjudande ut
när jag kommer ut nästa gång. Okej.

1 kommentar:

  1. Ja det var ju en helt OKEY måndag. Här har vädret däremot inte varit okey idag, snö i morse, som fortfarande ligger kvar fläckvis. Mina stackars péenser i sina lådor ser verkligen ledsna ut...
    Måste bara skriva också att det är otroligt vackra bilder från din måndag, såg man inte de tunna isflaken skulle man kunna tro det var högsommar!!
    Kram kram

    SvaraRadera