torsdag 13 mars 2014

Att sitta på verandan och njuta vår

Så skönt att sitta alldeles stilla mitt ute i naturen.
Lyssna till alla vårljuden, som när isarna knakar ute på fjärden,
precis som ett stort troll kommer vandrande över den tunna isen.  Lyfta blicken 
och se svanarna som flyger precis ovanför björk- och talltopparna på sig väg ut mot
öppet vatten. Se de stora vita fåglarna och nästan känna vinddraget när
deras vingar rör sig framåt. Se ett litet yrvaket flygfä som kommer virvlande,
vinglande framåt mellan björkarnas kala grenar.
,

Kika upp mot vårsolen och känna den där allra första vårvärmen.
Visst är det underbart!

1 kommentar:

  1. Lät härligt det där.
    Och jag kan kontra med att jag hamnat i dammträsket i sovrummet.
    Tog isär sängarna drog dom från väggen,
    vände utåin på madrasser...
    jösses va dna vi har lämnat efter oss i vinter.
    Huj...

    Gillar nog din njutning mera, men jag ska njuta av rent när jag lägger oss ikväll.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera