fredag 28 mars 2014

Fredagskväll i växthuset

Här har fredagen susat förbi med solig fart. Nu är det 
redan kväll och jag sitter inomhus medan kvällssolen färgar himlen orange.
I dag har jag hunnit räkna flera vårtecken förutom att jag jobbat 
en hel del. Lärkan, tofsvipor, mygg och nässelfjärilen räknar
jag till dagens "tjing". 


Efter kvällsmaten satte jag mig ute i växthuset en lite stund. Där satt jag och 
bläddrade i några inspirationsböcker som jag lånade 
på biblioteket idag. 


I går klippte jag en liten hög med videkvistar. Tanken är att jag skall fläta
stöd för mina sommarblommor. 


En nässelfjäril flaxande och ville ut ur växthuset. Lilla fjärilen har det
 nog bättre att bo inne i mitt lilla växthus, för fastän vi hade flera plusgrader
är nätterna kalla. Alla vårtecken till trots, det är liiite för tidigt att tro
att våren och sommaren vinkar runt hörnet.
Det är ju bara slutet av mars.....

1 kommentar:

  1. Tack för tipset om vide kvistar till blomstöd , ska fixa till sådana jag med :) Önskar dig en trevlig helg // Anita

    SvaraRadera