måndag 24 mars 2014

Kaffepaketspyssel

Måndag morgon och strålande sol. Nu känns det som 
en riktig marsdag, efter en kylig natt blir det en strålande solskensdag!

I går hade vi en pysseldag hos svärmor.
 Just nu jobbar vi med kaffepaket.  


I går gjorde jag ett underlägg av åtta Kulta Katriina-kaffepaket.
Här gäller det att få till ett bra mönster, och det är inte så lätt. 
Vilken tur att sambon jobbar för ett stort företag, för nu kan han ta
hem flera tomma kaffepaket i veckan.....


Svärmor och L gjorde också varsitt underlägg. Dessutom hade jag tagit
med mig underlägg som jag fått av T:s mamma för många år sedan.
Det är kastrullunderlägg som jag använder varje dag.


M gjorde en korg av svarta kaffepaket. Hon sydde remsor
uppe på vinden på svärmors gamla trampsymaskin.




Du som dricker kaffe: Varför slänga bort paketen
när dom kan blir vackra bruksföremål!

4 kommentarer:

  1. Ja...det kan man ju undra, varför slänger jag dom?? Kanske för att jag aldrig lärt mej att göra dessa korgar och underlägg!! Däremot såg jag att någon på jobbet hade en kasse gjord av kaffepåsar, och det vart jag också lite imponerad av. Du får lägga ut en video på hur man tillverkar!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Många är nog dom kilo kaffe som är sydda till alla sorter ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Trevligt! För mig har det blivit många väskor av kaffepaket med eleverna genom åren. Näverslöjd höll jag på med i Umeå och det där är ju samma teknik kan jag tro. Kul hobby!

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt initiativ...till ett hållbarare samhälle..hiih.. och så fint!!
    Skickligt gjort...imponerande!
    Stoor kram vännen
    /Lollo

    SvaraRadera