lördag 25 oktober 2014

Nu har snön smält

Jag är så tacksam att en av våra grannar som är it-kille kunde
hjälpa mig med min nya dator. Både laptop och Windows 8 har ju vissa finesser
som min gamla förlegade dator inte hade. Och det är ju svårt att lära gamla hundar
sitta som ni vet, så jag ville ju ha bort vissa finesser som störde i den nya datorn.
Nu är jag nöjd och den fungerar riktigt bra. På köpet fick jag
massor av datavisdom och nyinstallerade program, som faktiskt 
är liiite bättre än dom gamla.....
Man lär så länge man lever är väl ordspråket för dagen.


I dag visar jag några bilder som jag tog i torsdags. Då sken solen och
vi hade någon minusgrad. Vinden rev i från sydost och det gick vågor på havet.
Även inne i vår lilla vik gungade det rejält.


Rimfrosten prydde alla vissna löv som låg på marken. Efter en stund
smekte solstrålarna bort rimfrosten, men någon värme att tala om
det hade vi inte i den kalla vinden.


Jag åkte ut till skogen där sambon börjat hugga en gata bland
trädstammarna, här skall vi nämligen göra en skogsväg. Några hundra
meter in i skogen fanns flera stora myrstackar, men myrorna hade
gått i vinterdvala. Det var orörligt kring stacken.


Jag hjälpte till med att dra bort ris och naturligtvis tog jag mig
en tepaus ute i skogen. Allting smakar ju så mycket bättre
när man sitter på en mossig sten i skogen.

Idag har vi lördagsmulet och lite duggregn. Snön som vi fick i går
är ett minne blott. Nu utlovas nästan tio plusgrader både dag som natt
de närmaste dagarna. Och frågar ni mig, så är ju det inte helt fel.

2 kommentarer:

  1. Visst kändes det lite skönare med temperaturen idag men det våta, hu ,så det kom ner ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder och håller med dig om att kaffet eller te smakar så mycke bättre ute i skogen // Anita :)

    SvaraRadera