fredag 17 oktober 2014

Älghjärta, kantareller men framförallt en ny dator

Jag har köpt en ny dator/laptop och nu försöker jag lära mig använda
Windows 8. Inte så enkelt för en helt ickedatorintresserad individ.
Men visst skall det väl gå att lära sig använda denna nya laptop också,
fast några nya bilder bjuder jag inte på idag. Så ni får inte se de 
litervis med både gula kantareller och bruna trattkantareller som jag
plockade idag. Inte heller får ni se älghjärtat som jag och sambon
hämtade igår kväll från älgjägarnas slakthus här i byn. 


Men däremot får ni se några av förhöstens första kantareller.
I kväll smörstekte jag en hel hög med kantareller tillsammans med 
en gul lök. Mums till kvällsmaten!

Om det finns en lösning på ett problem,
är det onödigt att oroa sig.
Om det inte finns någon förklaring på problemet,
är det meningslöst att oroa sig.
- Dalai Lama-

(Han säger så mycket klokt den där Lama, hur kan han veta att
jag oroar mig lite hur jag skall få den nya datorn att fungera
som jag vill och inte som den vill....?)

1 kommentar: