torsdag 2 oktober 2014

En speciell torsdag

Torsdagen den 2 oktober är en speciell dag.
Den började precis som vanligt. Jag låg och drog mig i sängen,
läste några sidor i "Analfabeten som kunde räkna" innan jag pallrade mig upp.
Sambon hade som vanligt stigit upp vid halv sju snåret och när jag kom ner
i köket var det precis som vanligt tomt och öde. Han hade druckit sitt morgonte
och ätit sitt morgonmål. Tidningen låg på köksbordet.


Så hörde jag slipljud från garaget....


Yes!
I dag är sambon nämligen ledig. 
Han har äntligen bestämt sig för att börja jobba halvtid, 
eller tre femtedelar borde jag väl säga. 

Att han var ledig påverkade också min morgon. Jag kom mig ut tidigare än normalt.
Han behövde nämligen hjälp med en traktor och när jag väl var ute bestämde jag
mig för att städa lite i trädgårdslandet. Vi hade nattfrost förra natten och squashen slokade.


Med hjälp av ankorna satte jag igång. Kan vi inte få hjälpa dig, oo så 
saftigt och gott! Så kom en dagisgrupp gående förbi på vägen och frågade om
de fick plocka lite grankottar i skogen. Och visst fick de det. Då ville de ju
också komma och titta på våra djur och det fick dom ju också. 


Jag hann precis få bort allt vissnat i min köksträdgård när de första 
regndropparna föll. Nu sitter jag här inne och väntar på sambon. 
Nu vankas det kaffepaus. 
Tänk så roligt att kunna dela pausen!
En helt vanlig torsdag!

4 kommentarer:

  1. Underbart härligt att få dela livet med den man älskar.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Så trevligt att ni får mera tid tillsammans ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Jag tycker precis som du att det går lättare att jobba när man inte är ensam. Allt blir mycket roligare då, och man har någon att bolla ideér med. Ha det bra.

    SvaraRadera
  4. Ja det där håller jag verkligen med om. Tänk så skönt att båda kunde vara uppe lite längre på kvällen och som du säger roligare att göra något när man inte är ensam. Jag har varit hemma länge så jag bara väntar på att min man blir hemma också. Han blir egentligen pensionär i början på nästa år men vet ej om han ännu sen vill jobba halvtid men även det är ju ok en tid.
    Ha det mysigt och gott i höstmörkret.

    SvaraRadera