tisdag 14 oktober 2014

Inspiration bland bladen

På förmiddagen var jag in till staden och då passade jag på att 
lagra lite inspiration. Och vet ni var jag alltid finner den mest 
underbara inspirationen? Jo i en bokhandel!


Nu hade dom ännu inte fått in den bok jag hade spetsat mig på, så jag
passade på att vandra runt bland bokhyllorna. Jag måste
ju medge att jag alltid har tyckt om böcker. Att bläddra i dom,
läsa något ord, gå vidare till nästa bok....


 Som på avdelningarna för trädgård, handarbete, natur, foto, resa ...
ja, jag blir ju fast. Känner hur inspirationen börjar flöda.
Ett riktigt vitaminpiller!


Jag hittade t.ex. en inspirerande bok som handlade enbart om att göra
vackra saker av björkris. Den var så härlig!
Nu brukar väl jag också leta tips och idéer på nätet, men just det
där med att hålla i en bok, det är allt något speciellt.
(Stackars den yngre generationen som kanske inte alls har 
samma behov av böcker som vi äldre har.....)


Annars är dagen grå, trist och rätt kall.
När jag vandrade tillbaka till bilen gick jag igenom kyrkoparken
där många löv ännu hände kvar uppe i trädkronorna.
Vackert med de knotiga träden, som sett så
många vårar och många höstar.


I kväll blir jag utsatt för ett spännande experiment. Jag skall nämligen
intervjua en person som inte vet om att han skall bli intervjuad.
Få se hur det kommer att gå....Tänk om det blir en "blädro".
Måste ju medge att ibland ställer jag till det.....
Därför var det bra med gott humör och inspiration redan 
från förmiddagen....

5 kommentarer:

  1. Böcker inspirerar, men så gör du med dina fina och naturliga inlägg.
    Tack för att du delar med dig! Ha en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  2. Bokhandeln har alltid varit en favoritbutik men trädgårdsböckerna tycker jag inte alltid är så inspirerande. Att pyssla med björkris verkar dock kul.
    Ha det fint och lycka till ikväll.
    Anette

    SvaraRadera
  3. Vi kan nog ta varandra i hand vad det gäller bokhandlar .Vackert i parken den här tiden på året tycker vi ,dom som ska smala löven kanske inte tycker det samma ,lycka till ikväll,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Bokhandlar kan vara väldigt uppiggande. Jag vill gärna ha faktaböcker om olika hobbytekniker. Det är så kul att plocka fram en bok när man känner för det och sitta och bläddra i. Det blir aldrig samma känsla att leta idéer på nätet även om man hittar mycket där. Kram

    SvaraRadera
  5. Men vilket konstverk av björkris , så vackert // Anita :)

    SvaraRadera