söndag 4 november 2012

Skogsjobb

I dag har vi varit några timmar i skogen och samlat ved.
Det var skönt med lite frisk luft och kroppsarbete.
Tyvärr blev vi rätt svettiga, men det är ju bara att 
byta kläder när man kommer hem.


Vi såg en uggla, när vi körde längs skogsvägen.
Jag hoppade ur bilen, slet fram kameran och hann knäppa
en bild innan den flög in i skogen igen.
Här ser man att hon håller mig under skarp uppsikt. 
"Vad månne den där konstiga människan gör?
Nähä, nä jag vill inte bli fotograferad!"



Har ni någon gång stannat upp för att titta på stenarnas mossa?
Så här på senhösten, när det mesta är grått och trist, då riktigt
lyser det om stenarnas mossor. Grönt, vackert.


En av skogens små granar ser ut att gråta.
Vit kåda rinner längs stammen.


Här hemma möts vi av en höstkrans i farstun.
De små fåglarna som jag har som dekoration på
trappan under sommaren har fått komma in i värmen.



Jag önskar er alla en fin vecka!

4 kommentarer:

  1. Tänk vilken tur du hade som såg ugglan och hann få den med på bild ,jättefin bild ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken mysig blogg du har! :)

    Jag har nyligen startat en "pyssel" blogg där jag säljer mina handmålade dop presenter, personliga posters & tegelpannor m.m

    Skulle bli jätteglad om du ville kika in och kanske skriva en kommentar :)
    Gilla gärna på facebook: pysselmartan.

    Tack så jätte mycket och jag önskar dig en bra kväll :)

    Mvh// Martina

    SvaraRadera
  3. Se där fontfärgen utbytt så gamla gubbar kan läsa utan att behöva kisa

    SvaraRadera
  4. Åhh... sååå fina bilder...
    Jätteintressant med en så fin uggla!!!
    Ja det finns mycket att förundras över i naturen och du har lyckas hitta en hel del vackert på olika nivåer :)
    Jättefin krans också, mycket dekorativ :)
    Önskar dig en finfin vecka
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera