måndag 5 november 2012

Grå november

I dag har vi haft en sådan där grå dag igen. Det var mörkt när jag
åkte till jobbet i morse och det var mörkt när jag kom hem i kväll.
I jobbet hann jag knappt titta ut genom fönstret, men jag antar att
det varit jämngrått hela dagen.

I dag kommer jag att visa några foton som jag tog  för några dagar
sedan, när det var dagsljus. Vid vår väg finns ett gammalt litet hus som 
till för några år sedan användes som sommarstuga. Numera
står huset tomt och staketet har fått en härlig mossbeklädnad.


Det här staketet åker jag förbi varje dag, men först när jag 
stannade för att ta ett foto märkte jag hur mossan tagit överhanden.
Tänk så hemmablind man kan bli!

Många av våra grannar äger hästar. Därför rider hästflickor 
förbi oss varje dag. Visst ser det skönt ut att sitta på
hästryggen och rida fritt ute på landsbygden.


Men som sagt, här hos oss har vi de senaste dagarna haft grått 
och dimmigt. Nu är det en tråkig årstid....


Hoppas på lite bättre väder! 
Soligt några timmar skulle sitta perfekt.

1 kommentar:

  1. Jag var rätt länge på jobbet idag och där ett tag på eftermiddagen såg jag ett underbart ljussken när jag tittade ut genom lärarrumsfönstren. Hoppas att man någon gång ska få fotografera i solljus! ♥

    SvaraRadera