torsdag 29 november 2012

Att få tända ett ljus

Idag svävade några snöflingor i luften.
Det blev ingen snö på marken, men det var en
påminnelse om att snön är på väg. Kallt har vi det....
Nu i kväll visar termometern -8,7 grader.
Skönt att kura i värmen här inne!

Och få tända ett litet ljus.


Det har varit långa arbetsdagar den här veckan och jag är ganska trött när
jag äntligen är hemma på kvällen. Då är det skönt att bara krypa upp i
 soffan, koppla av med en kopp varmt te och njuta av ett litet ljus.


Ett litet ljus som skapar stämning och en välbehövlig stillhet.
Här ser man min orkidé som ett flor över ljuslågan
(blomman står ändå en bra bit från ljuset). 
Ikväll tog jag fram en adventsljusstake, den har jag alltid 
i det ena köksfönstret under julen. 


Snart är det advent...

3 kommentarer:

  1. Jo men nu börjar det kännas riktigt mysigt när man närmar sej advent, det känns ljusare och förhoppningsvis kommer lite snö att lysa upp också. Tänder också ljus här, och inte bara ett...liksom brasa, det sprakar så gott.
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. En mysig tid framför med ljus och allt annat trevligt, i motsats till gråa nov.
    Ha en fin adventshelg /bea

    SvaraRadera
  3. Här föll det också små, små flingor idag och hoppet tändes om att det kan bli en vit jul i år. Jag hoppas. :)

    Ha en fin advent och njut av dina tända ljus.

    Kram Lotta

    SvaraRadera