måndag 19 november 2012

Söndagens pysseldag

Gårdagen var mulen och disig. Framemot kvällen kom regnet.
Men här inne blossade värmen och trevnaden, för då kom två av mina
barndomsvänner hit till oss och vi hade ett glatt julpyssel kring vårt köksbord.
Det är ju bara tusen gånger trevligare att pyssla tillsammans! Vi hade stämt 
träffis via Fb. Alla hade vi varit ute i skogen och plockat olika ris, mossa och kottar.


Tanken var att vi skulle binda julkransar. A gjorde två fina kransar av
gran-, tall- och enris med inslag av lingonris och några 
revor av linnea. Därefter dekorerades kransarna med kottar, 
rosetter och fina band.


G hade samma koncept, dessutom satte hon fast dekorationer i form
av snögubbar och halmstjärnor. De hann göra två härliga kransar vardera.


Jag knåpade ihop en lingonkrans och en krans av bara blåbärsris.
Dessutom gjorde jag en liten gran av mossa. Den fick lite dekorationer 
av vita pärlor.


Här ovan ser ni alla våra alster. Så roligt vi hade! Vi pratade och
uppdaterade oss sedan senast, vi lånade ris och ideér av varandra.
Det blev skräpigt värre på bordet och golvet, men det var bara att sopa bort
när vi skulle duka fram kaffet efteråt.


Tack tjejer för en supermysig julpysselsöndag!
Nästa gång blir det Stockholmsresan!

4 kommentarer:

  1. Undrar om du har fler timmar på dygnet... Du hinner göra så många och fina inlägg! Såå fina kransar ni gjorde! Det där skulle man ju gilla. Oftast blir det att köpa kransar även om man kunde göra dem själv.. Jag tycker blåbärsriskransen är underbar! ♥

    SvaraRadera
  2. Så vackra!
    Jag gillar det genuina, inte när man sprayar kotterier med silverfärgad eller sprayar "rimfrost" på fönsterna.
    Har man upplevt riktig rimfrost på köksfönstrena inser man att det är inte mysigt alls!
    Ha det GOTT!

    Ingemar

    SvaraRadera
  3. Å vad mysigt ni hade det och att bara få ha trevligt tillsammans, kransarna blev bara så fina! Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Men så trevligt!! Kanske något man skulle ta efter, det blir sällan av att jag pysslar själv...och materialet har jag ju runt stugknuten!!
    Kram kram

    SvaraRadera