fredag 30 november 2012

De vackraste julsångerna

I kväll infann sig julkänslan. 
Jag var i kyrkan och sjöng med i de vackraste julsångerna.


Vill ni veta vilken julkänsla som infann sig för mig ikväll, då kan ni
titta på FST5 på annan dag jul. Då visas kvällens konsert i tv.
Flera körer deltog, nästan etthundra körsångare sjöng 
(däribland min sambo) och så en fullsatt kyrka.


Det var så härligt när alla, både körmedlemmar och vi vanliga
kyrkobesökarna, tillsammans sjöng "Härlig är jorden!".
Då kröp det i kroppen!


Jag önskar er alla en riktigt fin första advent!
Nu skall jag ta lite jullov från bloggen några dagar,
men jag återkommer.
Glad lilla jul!

4 kommentarer:

  1. Underbart , känner stämningen ända hit :)
    I kväll är det min tur att sjunga i kyrkan...börjar bli lite pirrigt ;)
    Ha de fortsatt gott vännen
    Ann-Louisekram <3

    SvaraRadera
  2. Nästa lördag är det min tur att sjunga de vackraste julsångerna. I går kväll fick vi vara med om en fantastisk julkonsert med Lytts och vänner. Ha en fin första advent! ♥

    SvaraRadera
  3. En mäktig upplevelse kan jag förstå, här går vi alltid på midnattsmässa på julaftons natt i kyrkan, vi bor bara ca 300 m ifrån, men det är så fint med alla sånger! Ha nu en fin advent! Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Det riktigt ryser i mej...det är något speciellt med kyrkan så här i juletider. Ska försöka komma ihåg att kolla på tv annandagen.
    Ha det så skönt med vad du än ska ta dej för...
    Kram kram

    SvaraRadera