tisdag 20 november 2012

Den gråaste gråa novemberdag

Har det överhuvudtaget funnits något dagljus idag?
Regn och dis hela dagen....
Mörkt när vi åkte till jobbet i morse, 
bäcksvart när vi kom hem....

Igår kväll syntes månen och en och annan stjärna.
 Jag sprang ut vid 19-tiden och försökte fånga månen,
men då hade lite dis och några moln dragit in från sydväst.



Svart. 
Den tråkigaste av årstider.
Nu väntar vi att snön skall lysa upp världen.
Fast dom lovar ingen snö ännu denna vecka....

Nu är det dags att tända några ljus!
Ett litet ljus i mörkret....

2 kommentarer:

  1. Håller med dig fullständigt!!
    Nu längtar man efter ett ljust och vitt, lagom tjockt täcke på marken.
    Vilka vackra bilder....underbara! :)
    Ha de gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. November och februari är månader som jag alltid tycker är trista. Vi har ingen snö här heller och ska jag vara ärlig så längtar jag inte efter den. Klart att det blir ljusare men den medför också halka och för det mesta sörja - jag bor ju i stan.
    Nu får vi snart ta fram adventsljus-stakarna och klä balkongräcket med ljusslingor, det lyser upp.
    Jag vet inte var jag hittade din blogg. Jag brukar ibland bläddra i mina följares bloggar och se vad de har för bloggvänner - kanske någon som jag vill följa.
    Jag fastnade för ditt bloggnamn.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera