tisdag 27 november 2012

Lite kallare

När jag kom hem från jobbet nu i kväll, kändes det lite kallare.
Jodå, temperaturen visade + 0,8 grader. Det är länge sedan 
vi har haft så här kallt. De senaste veckorna har bjudit
på flera plussgrader både dag som natt.


Igår kväll blev det en kortare kvällspromenad, men jag försöker
igen ikväll och hoppas att promenaden blir betydligt längre nu.
I alla fall är det mindre slask och vattenpölar på vägarna...



Dagens foton tog jag i lördags, då när solen visade sig en liten stund.
Bilderna är från fiskehamnen, där jag brukar köpa de godaste
rökta fiskar...


Jag önskar er alla en skön kväll!

4 kommentarer:

  1. Oj här har jag missat många blogginlägg men nu har jag läst ikapp mig...
    härligt kalas ni fick vara med på, smörgåstårtan såg helt underbart god ut...
    men ormen....
    jag vet inte det kröp lite i mig av att se den...
    inte för att jag är rädd för ormar...men innomhus, jag vet inte om jag skulle sova så gott...hahahaha

    Oj va mycket nät det var i dom baljorna, lite många mer metrar än vi brukar pytsa ut i havet, men nu har vi dragit upp båten för vintern så nu blir det inget mer båtfiske förrän till våren.
    Det börjer att bli alldeles för kallt också.

    Hoppas du har en bra ensam kväll ikväll igen utan din sjungande sambo...

    Ha d gott tjingelingen, nu måste jag bara lägga till dig i min blogglista så att jag inte missar flera inlägg...

    SvaraRadera
  2. Ja de pratar om snö. Mina småstora vänner om dagarna väntar på det där. Jag väntar på ljuset som snön till en del för med sig!
    Fisk så nära låter lyxigt! ♥

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder!
    När jag var liten åkte vi alltid skridskor från Alla Helgon...... men klimatet har blivit ett annat. Jag gillar när det håller sig på minussidan, så att det inte är så blött! Värst är det när det är + ena dagen och minus nästa. Slask.
    Önskar dig en fin vecka!

    SvaraRadera
  4. Mmm, rökt fisk. Det bästa som finns. :)

    Ja, nu kommer kylan och tydligen ska den stanna kvar ett tag. Snö hade varit trevligt men jag vet inte om den finner sin väg ner hit till Skåne. Men nog hade det piggat upp alltid. :)

    Ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera