fredag 2 november 2012

Muntrar upp mig med Geisha Dark och vackra fönster

Fredag. Men en mörk och mulen fredag.
Redan vid 3-tiden på eftermiddagen föll mörkret - och regnet.
Det höjer ju inte humöret precis.

Jag har försökt muntra upp mig med lite god choklad.
Fazer har en ny Geisha Dark som är jättegod.


Har ni smakat? Geisha har alltid varit en av mina favoriter.
När den mörka varianten kom ut i handeln för en tid sedan
hittade jag en ny favorit! Mörk choklad med krispig nötnougat,
kan det bli bättre?

Idag tänkte jag visa några bilder på en av de vackraste
fönstren i Vasa. När man går till min tandläkare passerar man dessa
vackra, gamla glasmålningar. Jag har aldrig sett fönstren när jag
gått på trottoaren, men väl inne i trappuppgången förgyller de huset!







Tur att man åtminstone en gång per år får gå till tandläkaren.
Om det inte blir oftare nu, när jag börjat smaska
i mig mängder av choklad.....

Ha en skön fredagskväll!


(Har ändrat till svart text, för att det skall synas bättre i höstmörkret)

4 kommentarer:

  1. Tack det är nog lättare att läsa nu .Vackra fönster att titta på .Jag har inte smakat den geishan ,gillar nog den andra också ,har en som ligger på köksbänken nu för jag fick varor idag från ett svenskt företag och dom har alltid en stång i paketet ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Så vackra fönster , Geishan den såg god ut , hoppas att dom har den här med . Trevlig helg // Anita :)

    SvaraRadera
  3. Det passar fint med mörk text! Jaså det finns en mörk variant nu också. Geisha är min favorit när det tillåts. Ska kolla in den nya då!
    "Idlaflickorna" var speciell. Ja egentligen lämnade den en hel del frågor efter sig och vi visste inte heller att det var en entimmesföreställning... Men teater är alltid en upplevelse! :o)

    SvaraRadera
  4. Så fint med chokladtips!
    Tack för det, perfekt för en chokladälskare som jag :)

    Ja det var verkligen vackra fönster, så fint att de kan fungera både som ljusinsläpp och konstverk.
    Önskar dig en fortsatt fin helg, vännen

    Ann-Louisekram

    SvaraRadera