lördag 24 november 2012

Det gäller att fånga solen

Det gäller att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt.

När man vill fånga solen alltså ....

För så här är det. 
För det mesta har vi haft mulet idag,
men i omkring en halvtimme då lyckades solen visa sig.
Och det är ju då man skall finnas på plats (inte städa eller
koka mat, inte handla, inte jobba, inte ...), det är just 
då man skall njuta - och stå där med kameran i högst hugg!


Jag bestämde mig för att fara ut mot havet mitt på dagen. Bara sådär.
Jag tänkte att det går väl att knäppa några foton fast det är gråmulet.
Jag tänkte fara ut till vår villa, men på vägen dit såg jag att det såg 
lite ljusare ut längre söderöver, så jag for en bit längre.
Jag parkerade bilen och hoppades se något vackert.


Och det var ju då. Just då. Solen visade sig!
Jag gick ner mot vattnet och jag njöt!


Då såg jag den vita fjädern på stranden, den lyste!
Man kunde nästan inbilla sig att det var sommar.... 
Trollkarlen...?
Solen!


Mot väster, där havsdiset bredde ut sig mellan öarna, där hade
allt förvandlats till ett ljusgult dis!


Tänk vad bara några minuter kan göra för att  få upp humöret.
Man känner glädje. Dagen är räddad! Tjohoo!



En härlig dag i slutet av november.
Kan det bli bättre?


4 kommentarer:

  1. Det var bara det att jag var på jobbet den där tiden mulet igen när jag kom hem men du fick fina bilder ,trevlig kväll ,Nette

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med dig, för igår hade jag ju detta vackra på "mitt hav"...
    man bara njuter och njuter....
    Härligt.

    Tjingelingen ha en finfin kväll.

    SvaraRadera
  3. Mmmmm ......åhh vad jag njuter av dina vackra bilder......
    För mig är det lyx att ha så nära till havet....vi har inte ens en sjö .....endast en å.
    Men den är också vacker och jag går förbi den ibland och njuter av årstidsväxlingarna och lugnet som råder där vi den stilla flytande ån.

    Tusen tack fina du för alla fina och värmande kommentarer hos mig, de går rakt in i hjärtat må du tro :)
    Ha en fortsatt fin helg <3
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Så otroligt vackra bilder/G

    SvaraRadera