torsdag 1 november 2012

Oj, är det redan november

I morse hade vi + 5 grader! Det känns lite konstigt eftersom 
det var några minusgrader när man gick till sängs i går kväll.
Riktigt glashalt på vår lilla gårdsväg, men isen lär smälta under 
dagen om vi får ha så här varmt.

Så var det ny månad. Igen. (vart försvinner dagarna?)
Och torsdag, så jag har en ledig dag. Tjohoo!
Dagen har jag startat med fart. 
Idag skall det inte bli någon vandring i naturen,
idag skall det grejas här hemma.
Nu gäller det att ta hand om massor av tvätt och hänga ute
i den friska luften. Dessutom skall jag frosta av den ena av mina
frysboxar. Den har blinkat "avfrostning" i någon dag nu, så det är 
minsann på tiden.

Igår eftermiddag när jag var ute på några ärenden, knäppte jag
några bilder inifrån staden. Jag har alltid kameran med i väskan, och
varför inte knäppa några bilder när solnedgången var så dramatisk.


En av de sista solstrålarna lyste på kyrktornet. Klockan visar på 15:53.


Mörker och ljus nere vid stadsfjärden.


Dramatiska moln och smutsig esplanad. Här ser man att ännu
igår låg lite snö vid trottoarkanten. Veckans minusgrader har sett 
till att esplanadens alla träd har tappat sin löv.
Onekligen senhöst.
Onekligen november idag.

1 kommentar:

  1. Verkligen vackra bilder...du har ögon för det där, underbart!!
    Ha det gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera