onsdag 29 augusti 2012

Nu får det räcka med gråmurriga dagar!

Nu har vi haft mulet och tråkigt väder sedan söndagskvällen.
Det är så man tycker det kunde räcka! Lite klarblå hög hösthimmel
med lite brittsommarvärme, skulle inte sitta helt fel...

Förra veckan, när jag var till min hemgård, måste jag stanna bilen
och fotografera ute på slätten. Ett stort mörkt moln kom inseglande från
väster och bredde ut sig - men solen gav inte med sig utan lyckades lysa
i molnets kanter. En solbelyst backe och sedan mörk granskog...
(är det inte vackert, så säg!)


När jag tittade mot andra hållet, hade solen försvunnit bakom det stora grå
molnet, men på den här sidan fanns massor av små gulliga moln.
 Oj, vad himlen kan vara härligt blååå!


Idag har jag lämnat in en anhållan om bättre väder!
Lite, lite bättre... ja, lite småmolnigt med en gnutta sol kan 
inte vara helt fel. För jag har en ledig dag i morgon, och 
det skulle kännas så bra med lite solstrålar.
Jag håller tummarna!

1 kommentar:

  1. Visst är det vackert med den solbelysta backen. Jag har också lagt in en beställning för fint väder i morgon när jag är rastvakt! ;o)

    SvaraRadera