fredag 17 augusti 2012

Kvällspromenad i trollskogen

Vilken härlig sommarvecka vi har haft; sol och värme varje dag!
Igår var jag ju dessutom ledig och kunde njuta av sommarvärmen.
Jag var utomhus nästan hela dagen. Jag ville verkligen ta vara på
solen och framför allt värmen!

På kvällen gick jag en promenad i den ljumma sommarkvällen.
Jag tog svampkorgen med mig (och kameran förståss) och 
så gick jag ut mot åkrarna. Nu har säden ändrat färg.
Här lyser havren gul i kvällssolen. Mot söder bildades ett
åskväder mot kvällen. Vi hörde muller på långt håll, men
molnen kom inte hit mot oss.


Så gick jag in i "trollskogen". Skogen ruvade mörk mot 
den solbelysta ängen framför.



Månne stortrollet gömmer sig bakom någon trädstam eller
kanske bakom någon mossbeklädd sten...


Här fanns massor av olika svampar. Jag hade redan plockat 
kantareller, så här en hel hög med svamp som jag raskt gick förbi.





Så kom stigen ut på andra sidan och nu syntes äntligen
 kvällssolen. Så skönt att komma ut i ljuset igen!


Nu skall jag också gå ut i kvällssolen. Jag tror jag tar en kopp
te med mig och njuter en stund. Sambon är ute med sina arbetskamrater
och sonen är tillsammans med en kompis och hans föräldrar till
Juthbacka marknad.

Jag önskar er alla en skön fredagskväll!

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar hos mig :)
    Ja det var lustigt med svamparna! .....hi...hi....
    Åh...så vackra bilder du tagit....tycker att du skriver så vackert till....man känner stämningen och allt det fina omking.
    Bäst att ta vara på de fina dagarna som bjuds nu och fylla på med härligheten inför kommande höst.
    Ha en riktigt fin helg
    Välkommen tillbaka till mig
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera