lördag 25 augusti 2012

Lördag i trädgården

I morse vaknade vi till sol och klarblå himmel. Det var en varm
och skön förmiddag. Men nu på eftermiddagen har några moln
behagat segla upp på himlen. Men fortfarande varmt och nästan 
lika soligt! Härliga sensommarlördag!

Idag har jag noppat krusbären, som jag plockade i torsdags.
Vi äter bären som lördagsgodis. Jättegoda!


Jag har också plockat in en hel del tomater och gurkor från
växthuset. Gott till fräscha sallader. 



I trädgårdslandet växer det så det knakar. På kvällarna brukar jag 
gå en extra sväng via sockerärterna, så står jag där och mumsar 
i mig ärtor i kvällssolen. Kikar runt om någon ser mig, och så tar
jag några till... Morötterna är också bra på gång, liksom rödbetorna.
Men löken och dillen vill inte växa hos mig detta år, varför 
vet jag inte. Kanske för lite vatten i början av sommaren?


Igår kom vår snälla granne som är trädgårdsmästare med ett
stort ämbar med frilandsgrukor. Idag var jag till affären och köpte ättika 
och kryddblandning för gurkkonservering. Nu är det dags att lägga in 
gurkor till vintern. 


Snart far vi till vår villa och har en skön villa-avslutningskväll!
Tillönskar er detsamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar