onsdag 15 augusti 2012

Äntligen högtryck!

Nu har vi äntligen högtryck över Finland! Idag hade vi hela + 24 grader
och det har varit en varm och skön kväll. När jag kom hem från jobbet satt 
jag en lång stund i min solstol och bara njöööt! 


Men så började jag drömma om hallon igen och så blev
det en tur till hallonskogen. Ikväll kom M och L också med
mig och vi åkte till ett skogsskifte, där vi kalhögg och planterade ny
skog för något år sedan. Nu hade massor av hallonbuskar växt på
kalhygget. Det var bara att förse sig med de underbaraste goda hallon. 

Igår kväll vid 23-tiden när jag gick ut för att ge kaninerna natta-maten
och se till att ankorna var inne i sin bur, då hade dimman lagt sig ute 
på åkrarna medan solen färgade himlen röd. Jag sprang in efter kameran
och knäppte några dimmiga nattfoton. 





Imorgon har jag en ledig dag. Jag hoppas på varmt och fint väder.
Jag har lite planer på inomhus-städning, men är dagen fin så vet man
ju inte vad man hittar på...


2 kommentarer:

  1. Vilka fina nattfoton! Älvorna dansar,brukade vi säga när barnen var små och nu med barnbarnen. A

    SvaraRadera
  2. Så trevlig blogg jag hittade:)
    Jättevackra bilder!
    Ha en fin dag.
    Välkommen att kika in och kommentera hos mig :)
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera