torsdag 2 augusti 2012

Kära augusti!

Hej, kära augusti!
Det är redan andra augusti idag, och jag måste ju säga till dig augusti, att 
du är en av mina favoritmånader. Absolut! Jag tycker om sommarvärmen som finns
och som bara blir bättre i slutet av sommaren. Jag tycker om dofterna i augusti.
Det doftar så gott av mognad.... Ja, det är som om sommaren äntligen börjar mogna i
augusti. Jag tänker på sädesfälten, som nu doftar så ljuvligt och jag tänker på skogens alla 
bär som doftar i sommarvärmen.... Kvällarna blir mörkare, jo visst, men i augusti är det så
skönt att kunna krypa in i en filt om kvällen är kall, man tänder ett ljus,  njuter....
och så finns ändå värmen kvar där ute. Augusti du är en favorit! Helt klart!
Kram
Gröna Anemone


I går kväll åt jag årets första vilda hallon. Hallon är mitt favoritbär!


Jag var egentligen ut för att kolla mitt kantarellställe. Nehe, där fanns
bara några små ynkliga kantarellbarn. Jag gick vidare längs skogsvägen och
då fann jag ett helt nytt sälle med massor av kantareller. Den här sommaren
har varit perfekt för svamp. Det har varit tämligen varmt och mycket regn.
Igår kväll rensade jag kantarellerna i lampans sken och lät dom torka på en 
tidning. Ikväll blir det stekta kantareller. Mmmmm......


Vad solen är för blommorna
är ett leende för mänskligheten.

Ha en bra augustikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar