söndag 5 augusti 2012

Äntligen en trappa!

På eftermiddagen for sambon och jag ut till vår villa. Efter allt regn
behövde vi fara ut för att ösa vatten ut båtarna. Det har regnat mycket
de senaste dagarna och båtarna var delvis fyllda med regnvatten.



Idag har vi haft mulet väder, men solen har också tittat fram ibland. 


Det var flera olika trollsländor nere vid vattnet. Den här är
en tegelröd ängstrollslända (tror jag att den heter).


Så måste jag få presentera trappan upp till villan som sambon har 
byggt förra veckan. Den var jätteskön att gå i och jag är så glad
att han äntligen har tagit sig tid att bygga den! Tack!



Nu har jag till och med ett räcke att hålla mig i när jag skall upp 
från parkeringen (jag med mina dåliga knän). Blir perfekt nu när kvällarna
blir mörkare. Vår villasäsong brukar sträcka sig långt in i september,
och då är det mörkt ute vid vår vik på kvällarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar