onsdag 22 augusti 2012

Höstligt i hallonsnåren

Nu har sommarvärmen flugit sin kos, idag hade vi runt +17 grader.
Imorgon lovas sisådär en 15 grader (tack och lov att det är på pluss!).
Det känns som om hösten är i antågande. I kväll var det soligt, 
men genast solen går ner tänker man på nattfrosten..... 

Ikväll plockade jag några liter hallon. Jag tycker om att
stå i hallonsnåren och förse mig med de goda bären. Det blev någon
timme ute på dikesvallen, där dagens hallonbuskar fanns. När jag
kom in var mina byxben fulla med olika frön, från duntraven,
snärjgräs och brännäslor. Bara att borsta av sig...


Jag skall koka hallonsaft och pröva att lägga i lite svarta vinbär, hade jag tänkt.
Det skall bli spännande att se vilken smaken blir. Fast saftmajan får nog vänta
till i morgon. Nu skall jag krypa upp i TV-soffan med en kopp
varm honung. Godkväll på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar