lördag 22 juni 2013

Midsommarafton år 2013

Årets längsta dag, den 21 juni,  började lite trevande.
Dimmor och moln låg över nejden på förmiddagen. Det var varmt, men det 
kändes lite segt, eftersom väderprognosen hade lovat idel solsken. Och visst fick dom 
rätt, dom där prognosmakarna, för på eftermiddagen kom det vackra midsommarvädret!


Midsommaraftonen tillbringade vi naturligtvis vid Villan ute vid havsbandet.
Vi har firat midsommarafton med samma gäng i många, många år. 
Vi har träffats varje midsommarafton redan före barnen var födda, vi har sett dom växa upp 
och sedan ta sina steg ut i vuxenlivet. Vi har bara fortsatt och fortsatt att fira årets längsta dag tillsammans. 
Och tänk, vi känner oss aldrig ett dugg äldre än året innan......


I år bjöd jag på egenbakad havtornscheesecake och jordgubbstårta till välkomstkaffet.
Under kvällen blev det så tre-rätters-middag, eller rättare sagt förrätt, varmrätt och efterrätt.
Det är första gången jag satsat så stort. 
Jag hoppas det smakade...


Vi hade en så trevlig afton, trots att myggen försökte förstöra 
kvällens utomhusvistelse. Solsken, rätt varmt, vind i avtagande och
trevliga gäster. Det är receptet på en fin midsommarafton.


Kl 24:00 stod jag nere vid stranden och fotograferade.
Nu blir natten aldrig mörk, det är ljust dygnet runt.



Tack till våra trevliga gäster! Sambon tackar för dom finurliga 
presenterna! Ha en fortsatt fin helg!


2 kommentarer:

  1. Jo ett stort tack till värdinnan...vi/jag åt så jag nästan sprack...väntar redan på nästa års meny...Och här tackas åxå för "dom finurliga presenterna"...en påminnelse om...

    SvaraRadera
  2. Tack för en lika trevlig som otvungen samvaro. Oj, det vattnas i munnen (på nytt) då jag ser bilderna!

    SvaraRadera