måndag 24 juni 2013

Supermånen

I går natt var det fullmåne och samtidigt var månen
så nära jorden som den bara kan komma. En ljusstark måne,
det var värt att fotografera!


Här ser himlen svart ut, men i själva verket
var himlen gråblå, eftersom det aldrig är mörkt så här sommartid.


Över grannens tak, såg månen inte större ut än vanligt.
Men den var gulare, mera tydlig.


Månen ser ut som en god ost!


Mot nordost syntes de första solstrålarna.
Det var en magisk natt.


Alla dessa foton togs kl 1:00.

2 kommentarer:

  1. Men så fint du har fångar månen, inte visste jag att den var full jag låg ju i bobilen och sov, var nog ut en stund å nattkissade och då var det mulet, var nog därför jag inte såg någon månen alls.

    Tjingelingen från en ensamkommande Rantamor i fjällen...och just nu knastrar det av regn på taket.... =(

    SvaraRadera
  2. Nog visste jag ju om allt det där, men missade att fotografera. Jag tyckte det var magiskt på midsommarafton att se månen i öster och solnedgång i väster samtidigt.
    Tack för allt du delar med dig! ♥

    SvaraRadera