söndag 9 juni 2013

Tre tjejer på shoppingresa

Lördagen bjöd förståss på varmt väder, vad annat var att vänta?
Vi var tre tjejer (nåja två äldre och en yngre, men vi betedde oss alla lika
ungdomligt förväntansfulla och shoppingsugna) som kände för en lördag
i det stora shoppingcentret som kallar sig bybutiken. Vi åkte iväg i arla morgonstund
och kom hem igen lagom till kvällen och tv-reprisen av Sveriges prinsessbröllop.
(Skall jag vara ärlig så tittade jag inte på tv alls......)


Vi tog den tid det behövdes för att gå runt, känna på kvaliteter och
notera priser. Vi stannade vid inredningsavdelningen och blev helt förstummade
av det fina urval som dom hade, och för det mesta till vettiga priser. Vid Marimekko-
avdelningen var det roligt att studera gamla och ny mönster.


Den ofantligt stora klädavdelningen bjöd på massor av trevliga överraskningar.
Jag som inte skulle köpa kläder kom hem med två snygga blusar.
Jag är riktigt nöjd, sällan man hittar så fina kläder. Dessutom handlade vi
fina smycken till priser som passade våra börsar.



Så var det dags att avnjuta lite lunch inne i den gamla ladugården från 1908.
Men ser ni de två damerna som fotar åt ett helt annat håll? Inte fotar de den gamla
ladugårdens fina tak som jag gör. Nä, de fotar ett annat känt landmärke på affärsområdet. 
Ett landmärke som inte är speciellt vackert....
Jag går ner mot trädgården och dammen och knäpper några foton.



Väl inne i shoppingcentret igen uppsöker vi toaletten. En nybyggd historia med kristallkronor
i taket och vackert kaklade valv. Det var något helt annat än standardtoaletterna tidigare!
Vi avrundade shoppingdagen med skoinköp och lite matinköp. Bröd och mjölk 
går åt sig i alla lägen. Hemvägen bjöd på först åskregn och sedan 
idel solsken ju närmare hemtrakterna vi kom. 
Tack tjejer för en underbar dag! 
En dag fylld med tjej-och kvinnoprat. 
Roligt hade vi det! Roligt gjorde vi det! Bäst var vi!
Dessutom bjöd A på det vackraste pianospel när vi kom hem till mina fantastiska
shoppingsystrar. Låten "Tusen bitar" var så underbar på pianot att jag fick gåshud.


Det var gott med lite kvällste och glass innan jag åkte hem till mig.
Vi hade en rolig och kreativ dag då vi utbytte ideér och synpunkter,
shoppade under trevliga former och hittade massor av bra prylar.



Vi ses!

3 kommentarer:

  1. Oj va do e hääli! :) Tack för en fin dag, så kul att umgås mer på tu man hand. Du är fin - och modig, glöm inte det! Kraam, ses snart!

    SvaraRadera
  2. Ja det var en så bra dag! Mycket hann vi uträtta och skoj hade vi! Det lär nog bli fler gånger. Till samma eller nya resmål!!Kram!/G

    SvaraRadera
  3. Ser att ni varit till dallaspleijset.Har varit dit några gånger men senast blev jag besviken då alla stora företag har sina saker där som egna små butiker ,Charmen att fynda har nog gått över för min del där-man kan ju ha det som utflyktsmål Kul att ni hade kul .Kram Nette

    SvaraRadera