tisdag 25 juni 2013

På bryggan

Just nu har vi värmebölja över landet. Men här på västkusten
där vi bor, har vi det lite svalare. För min del räcker +26 grader mer än väl!
Idag har vi mulet och ... +24 grader, en alldeles förträfflig sommarvärme alltså.
I går kände jag för en skön dag ute vid Villan. Jag ville ta vara på solen
och spara på mina leder som inte ville som jag ville (om ni förstår vad jag menar).
Det blev en skön stund ute på vår brygga.


Jag tog med mig ett gammalt täcke, en bra bok och en kopp med te
och så satte jag mig på bästa platsen på hela jorden.



Filosoferade lite. Njöt mycket.


Det var nästan vindstilla. Trollsländornas klippande med vingarna
var nästan det enda som hördes. Ibland lite fågelkvitter. På håll hörde man
några av grannbarnen som plaskade i vattnet.



Inne i vassen sprattlade gammelgäddan.
Månne hon tyckte att vattnet börjar bli för varmt?



Rogivande.....


Molnen blev fler och fler. Här har jag fotat solen som en spegling på vattnet.
Några måsar seglade på de höga luftströmmarna högt där uppe bland molnen.



Min solstund ute på bryggan var över för dagen.
Men den hade gett energi och mitt
batteri var laddat med ännu en sommardag.

2 kommentarer:

  1. Härligt med en stund på bryggan. Jag önskar få min nya brygga i veckan. Det är livsviktigt för mig att få spendera tid där med trollsländor och viktiga böcker.
    Unnar dig många fler batteriladdardagar! ♥

    SvaraRadera
  2. Du tog verkligen vara på dagen!
    Det ser helt underbart ut så vackert som en dröm.
    Fortsätt njuta av sommardagarna och dina vackra omgivningar.
    Ha de gott
    Kram Lollo

    SvaraRadera