fredag 14 juni 2013

Cykeltur ut mot havet

Häromdagen cyklade jag ut till viken där sambons
mormor och morfar och sedan hans mamma och pappa har haft ett båthus.
Deras båthus finns inte längre, det revs för många år sedan. Men viken
är så vacker och precis på lämpligt cykelavstånd från oss. 


Det var skönt att sträcka på benen efter flera kilometers cykeltrampande. Min
cykelsadel var inte den bekvämaste, kände jag.... Jag gick ut längs den stora bryggan.
Såg på tvättbryggan och lät blicken följa vattnet i viken och ut mot havsfjärden. 
Det var sommar i luften. Runt 20 grader varmt och några moln som drev in från väster.
  


Några båthus ligger alldeles vid vattenbrynet. 



Det var roligt att ströva runt bland båthusen. Det fanns 
tusen fotovinklar här bland husen och båtarna.


Gamla timrade bodar står högt uppe på landbacken.


De nya båthusen ligger nere vid strandlinjen.


Solen stekte i sydsluttningen där rödklövern blommade så vackert.



Det är tydligen någon annan som också cyklat ut till viken..... 


Så såg jag mörka moln torna upp sig på himlen, det mullrade.
. Åskmoln. Bäst att hoppa på cykeln och trampa hemåt!


Jag kom hem några minuter före de första regndropparna började falla....

2 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert! Helt magiska bilder med så mycket sommarkänsla. Jag bara njuter. :)

    Ha en fin helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder tänk att rödklövern är på gång ,kram Nette

    SvaraRadera