fredag 14 juni 2013

Natten är så kort....

I natt har det regnat här hos oss. Innan jag somnade i går kväll
låg jag och lyssnade på regnet som smattrade mot taket. Sövande....
Nu på morgonen är det fortfarande mulet, men inget regn. Nu känns hela
min värld så grön och fräsch! Regndropparna blänker i blombladen....

På onsdagskvällen var det klarblå himmel. Och när solen började gå
ner vid 23:30-tiden gick jag ut på min kvällspromenad. Dessa vackra, 
underbara sommarkvällar! Ute på gården doftade det ännu starkt av syrén,
några fåglar sjöng och de sista solstrålarna färgade omgivningen i ett svagt 
gult skimmer. Vinden hade mojnat och det var stilla, lugnt ute längs 
min vandringsled. Dikeskanterna prunkade av försommarblomster.
Det var stillhet. Det var ro.


Solen sänker sig bakom skogstopparna. Men efter någon timme är solen här igen.
Natten är så kort just nu. Det blir aldrig riktigt mörkt.


Nordens vackraste försommarnätter!

Remember that silence is
sometimes the best answer.

-Dalai Lama-

1 kommentar:

  1. Vackert med nattbilder .Ja nog regnade det i natt så det räcker till ,dimmolnen ligger tjocka ovanför oss nu ,kram nette

    SvaraRadera