tisdag 4 juni 2013

Attityd

När sonen slutade skolan fick han bl.a. några papper med 
goda råd inför framtiden. Här en text om attityd.


"Ju äldre jag blir, desto bättre förstår jag
attitydens betydelse i mitt liv.
Attityd är viktigare för mig än fakta
och viktigare än historia.
Attityd är viktigare än skolning, pengar,
eller omständigheter.


Den är viktigare än vad människor tänker,
säger eller gör.
Attityd är viktigare än begåvning, skicklighet,
eller beräkningar.
Attityden gör hemmet, företaget, samhället.
Med attityd bygger man världen.


Betydelsefullt är att jag varje morgon har möjlighet
att leva den dagen med den attityd som jag vill ha.
Jag kan inte ändra det förgångna.
Jag kan inte beordra en annan människa
att ändra sig själv.
Det finns otaliga saker, som jag inte har makt eller
kraft att påverka, inte idag, inte heller i morgon.


Men det jag kan - och bara jag - är att välja
Min Egen Attityd."

Fotona tog jag igår ute vid vårt sommarparadis.


3 kommentarer:

  1. Ett tänkvärt och klokt inlägg. För visst är det så att vår egen attityd till livet och vår omvärld är avgörande för vår upplevelse av detsamma. Och att förändring alltid börjar med en själv.

    Tack för kloka ord ackompanjerade till dina vackra bilder.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Så sant! Det var kloka ord på vägen! Mer värt än allt annat. Så fina bilder och inlägg jag fick ta del av nu! ♥

    SvaraRadera
  3. Många kloka ord där ,kram Nette

    SvaraRadera