fredag 28 juni 2013

En sommarkväll

I kväll fick sonen semester.
Vid 18-tiden kom ett sms:  "Kom och hämta mig om en timme".
Mamman som är så glad att sonen äntligen skall vara hemma lite mera,
hon hoppade i bilen och åkte för att hämta....
- "Du behöver inte komma ännu, vi skall fixa ett bakhjul först.
Du kan kanske stanna någonstans längs vägen och fota lite".
Jo, jo sonen känner mig.... kameran är med i bilen....



Jag stannar vid en vacker å och går en sväng.


Lika vackert som en Claude Monet-tavla....



Kvällen är sommarljummen och där jag går längs vägen som följer ån
hör jag gräsklipparna som brummar vid flera gårdar.


En mamma med sin ungar simmar mot solen, helt förskräckt 
när en konstig varelse kommer med en kamera.


- "Du kan komma nu", ny order från sonen.
Min fotovandring är slut för denna vackra junikväll.
Sonen är hemma en kvart och så far han ut med sina kompisar....
det kunde man ju räkna ut ....



Här hemma har kornet gått i ax. 
Kornfälten är så vackra i kvällssolen. 

Godnatt, alla vänner som tittat in till mig ikväll!

1 kommentar:

  1. Jo så är det i livet man har barnen bara till låns, men så njuter vi ju otroligt av det lånet medans det varar.
    Snygga foton du lagt upp.
    Här fortsätter vi allt njuta i fjällen...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera