lördag 28 mars 2015

När jag väntar på sena flyget

Sambon skulle hämtas från det sena nattflyget igår.
Klockan 01.05 skulle planet landa. Redan några minuter i ett
parkerade jag bilen utanför flygplatsen. Det var mörkt, regnet hade
nästan upphört och det var plus 2 grader. 


Väl inne i vänthallen såg jag på dataskärmen att planet var försenat, 
det skulle landa tjugofem minuter efter tidtabell. 
Gäsp!


Jag satte mig en stund i det stängda caféet för att vänta.
Vi var väl en handfull personer, nåja kanske några fler, som
satt eller strosade runt och bara väntade. Nästan alla tittade i sina
mobiltelefoner, både gammal som ung. De surfade ut på nätet, 
läste/kommenterade på  FB eller Twitter. Eller vad dom nu gjorde.
Några taxichaufförer kom in i värmen, de pratade och skrattade
så där högljutt som gamla arbetskamrater gör.
Annars var det lugnt och stilla. Alla hade sina mobiler.
Alla väntade på dagens sista flyg.


Jag gick ut en stund för att inte sitta och gäspa inne i värmen.
Några bilar som väntade på passagerare gick på tomgång, 
annars var allt stilla. En lätt vind blåste från väster.
Så landade äntligen planet och vi fick köra hemåt.
Jag kröp genast i säng, medan sambon stannade uppe för att
äta smörgås och läsa dagens tidning.

1 kommentar:

  1. Det där flyget lyssnar jag till många nätter ,jag har inte somna ännu då jag tänker ja nu är det någon som kommer hem mitt i natten i gen .En natt trodde jag det skulle landa i byn då flög det säkert extra lågt ,kram Nette

    SvaraRadera