måndag 16 mars 2015

Varma dagar och kalla nätter

I en veckas tid har vi haft det härligaste vårvinterväder.
Höjdpunkten kom i går, söndag. 
Tänk er en plats i vårsolen,
ute i det fria på en plats dit inga vindar når. 
Bara solen som lyser och värmer.
Och så en ryggsäck laddad med kaffe och goda smörgåsar.
Redo att dukas fram....
Beskrivningen kunde göras dacapo idag, men tyvärr
hade jag ingen ryggsäck laddad.
Nätterna är kalla, riktigt kalla. Men solen värmer upp
dagarna och kikar man efter på termometern visar den
+9 grader nu på eftermiddagen.

Solen ger de mest fantastiska solnedgångar.
Som jag har längtat efter röda kvällshimlar hela den
grå vintern! Och nu är det rött och vackert varje kväll!





Solnedgången med Replotbron i bakgrunden 
får symbolisera veckans vackra solnedgångar vid havet.


2 kommentarer:

  1. Jag tar till mig av din berättelse, visst är det underbart på dagarna när solen värmer lite,
    man står ut med de kalla nätterna bara det blir vackra dagar.
    Höjdpunkten i vårsolens nedgång, oj vad jag njuter av det.

    Min helg var också solig och skön, fast vi bor ju längt ner i landet.
    Vårkram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Så underbart vackert du har runtomkring dig.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera