torsdag 19 mars 2015

Min sjukhusdag

I dag hade jag "träffis" med min läkare på sjukhuset.
Vi träffas var tredje månad.
Jag brukar ta en massa blodprov några dagar innan
jag har inbokad tid med min läkare och så får jag veta provsvaren
när jag kommer in till sjukhuset. Vid det här laget har jag
lärt mig lyssna på min egen kropp och jag förstod redan
på förhand att inget drastiskt hade försämrats - och att
heller inget har förbättrats. 


I dag fick jag en medicin direkt i blodet och medan lösningen 
droppade in i blodet satt jag och läste goda matrecept.


Mitt nya deltidsarbete har verkligen gett mig en ny syn på
olika sjukdomar. Jag har det senaste året träffat många experter
som lärt mig massor om olika sjukdomar. Min nya kunskap
 har sedan blivit till artiklar i olika finlandssvenska tidningar. Vem kunde 
tro att jag med min utbildning skulle skriva om medicinska framsteg
och om hälsa i synnerhet!


2 kommentarer:

  1. Livet tar ibland olika vändningar, du är kanske mera du med tillvaron nu ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Man vet aldrig vad livet har i beredskap, man ska aldrig säga aldrig 'att det där ska jag aldrig göra m.m.'
    Det måste väl oxå kännas bra att veta om olika sjukdomar nu när du så ofta besöker sjukhuset med din sjukdom.
    Bra gjort av dig och lycka till.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera