lördag 7 mars 2015

Viskväll med barndomsvännerna

Det är ju ändå något speciellt att nynna med i kända 
visor/sånger/ballader...vippa på tårna... känna takten....
I går kväll strålade jag och barndomsvännerna samman i staden.
Vi hade bokat biljetter till en konsert med Jack Wreeswijk och Fredrik Furu.
Men innan konserten började behövde vi ju ha en liten pratstund
över en kopp kaffe med tilltugg. 


Jag satsade på bakelse (!) medan de två andra som jobbat 
hela fredagen behövde smörgåsar. Vi avhandlade det senaste
över kaffet och så gick vi vidare till konserten.


Ritz var stället för kvällen.


Vi var tidiga, så någon direkt rusning var det inte när vi kom.
 Men några minuter före konserten började strömmade folk in
och den stora salen blev nästan fullsatt.


Fredrik Furu


Jack Wreesweijk

Med på konserten var också två duktiga gitarrister, Petter Näse
och Ben Bergman. Det var en verkligt trevlig konsert. 
Lite prat och lite skratt mellan sångerna och så fyra
proffsiga artister som verkligen bjöd på sig själva.
 Kan det bli bättre?

2 kommentarer:

  1. Jamen där hade jag nog kunnat följa med.
    Gillar Cornelis jättemycket , men jag tror inte att sonen når upp dit,
    men det jag hört av honom är helt okey.
    Och Fredrik Furu har jag inte hört sen han var i svensk tv på nån "typ idol",
    men då gillade jag han.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Avis på dig hade verkligen gillat att gå på den konserten ,kram Nette

    SvaraRadera