Idag skiner solen från en klarblå himmel och det är lite varmare än under gårdagen. Men ännu har vi långt kvar till den hetta som drabbar övriga Europa. Nej, vi har den mest härliga temperaturen man kan tänka sig, dessutom svalkar den svaga östliga vinden något.
Nu blommar prästkragarna , det är en så vacker tid denna sommartiden! Idag skall jag njuta av sommaren här hemma på landbacken. Det är dags för lite ogräsrensning och det är dags att hänga ut tvätt i det perfekta sommartorkvädret!
Igår kväll flög fjärilarna runt i den vackra kvällssolen och jag plockade en vacker sommarbukett av de vilda blommorna som växer längs vägrenen (det gäller att hinna innan vägrenarnas gräs och blommor slåtts...).
Igår förärades jag med en ny titel och det firades med princessbakelser till kaffet! Livet är bra härligt!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar