måndag 9 mars 2015

Zorro was here

Det knakar och brakar i isen.
Våren är redan här och solen värmer på ryggen där jag
går och plockar nedblåsta kvistar ute vid vår havsvik.


För visst har Zorro varit här, han har ju ristat ett stort Z
ute på isen. Jag kisar mot solen, men ser
ingen svart slängkappa och ingen svart häst heller....




Några sockerbitar runt en sten.
Vid strandkanten är isen ännu rätt tjock men dit
längre ut skulle jag inte våga mig.





En pimplare är ute på isen. Jag sitter ute på verandan i lä
för vinden och håller honom under uppsikt.
Några måsar patrullerar uppe i det blå, de har noga koll på
om han lämnar någon liten fisk efter sig på blankisen.


Solen skiner och det är en skön vårdag.
Knaaak, ännu en spricka bildas i isen.
Zorro! Nu är han här igen!

2 kommentarer:

  1. Tittade mera noga på holmar och skär som vi ser hos dig ,den lilla holmen med några träd ser ut som den holme vi kallar¨ lilla holmen ¨ Den större längre bort kan det vara den som är bakom vår holme Isläget ser ju ut som här ungefär .kram nette

    SvaraRadera
  2. Så vackra isiga bilder, men det ser kallt ut, jag nästan ryser brrrrrrrr . . . .
    Men nu vill jag ha vår, vi haft 10 gr. idag, sol, blå himmel och ingen hård vind, som det var i helgen.
    Oj vad spännande att Zorro hälsat på, men han verkar vara lite blyg, när han inte visar sig.
    Jag gillar Zorro serien, jag har alltid varit en Zorro beundrare, sen spelar det ingen roll vem som gestaltar honom i filmerna. Men jag hade inte haft något emot att få en kram från Antonio Banderas.
    Om han visar sig, hälsa från mig och säg att: I love him.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera