tisdag 3 mars 2015

En cappuccino, tack!

Efter att ha gjort dagens jobb hoppade jag i bilen
och åkte in till staden. Sonen behövde nya byxor och skor
till sin arbetspraktik och han ville att Mamma Betalar. 
Redan i den andra affären jag kikade in till hittade jag 
det jag skulle ha och fick dessutom klartecken att grejerna
kunde bytas om de inte var rätt storlek.


Jag åkte via en matvaruaffär och köpte lite grönsaker 
och så styrde jag kosan till den trevliga gallerian. 
Där kände jag för en kopp cappuccino i all enkelhet.
Det var precis det jag behöver, tänkte jag.


Jag smuttade på kaffet och kände livsandarna återvända.
Dessutom kände jag att jag hade spenderbyxorna på mig idag.
Så, in och ut i alla affärerna i gallerian! 
När har jag shoppat senast? Det kändes som evigheter sedan,
kanske förra sommaren? 
Som sagt spenderbyxorna på...


Sonen fick mera kläder och jag fick mig en ny klänning.
Tänka sig! (Inom parentes kan ju sägas att den kostade
endast någon euron, det var tydligen rea på rea).
Dessutom hade Hemtex kunddagar så jag kom hem med nya
muggar och en galltvål, en tvål som är miljövänlig och
biologiskt nedbrytbar. 
Wow, jag känner mig riktigt nöjd med min dag.
Det var nog cappuccinon som gjorde det!

3 kommentarer:

  1. Vilket flyt Du har. Klart man måste pyssla om sig lite.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Mamma Betalar och Spenderbyxor känns bekant! Jag ska gömma mina längst in i garderoben en tid. Du gjorde i varje fall kloka val! :o)

    SvaraRadera
  3. Tänk vad kul att ibland få spendera lite pengar,
    känns både lyxigt och tillfredsställande.
    Det var nog cappuccinon som gjorde det hela.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera