torsdag 2 januari 2014

Inledningen

År 2014 inleddes lugnt.
Ett gråmulet täcke omfamnade vår värld. 
Dimman ville inte släppa greppet ute på slätten.
Nyårsdagen blev en stillsam och avslagen historia med
många tankar och stilla planering.


Sambon och jag var ut på en skön promenad både
i skogen och längs ängsvägar.


Det är första gången på decennier som vi inte jobbat under jul- och
nyårshelgen. För min del har alltid slutet och början av ett nytt
år betytt massor av arbete. I år har jag ju varit ledig nästan hela
december och det är bara så underbart. Tänk att få landa och sedan
bara få sitta där och finna sig tillrätta!


Nyårsdagens murriga väder bjöd inte på några stordåd.
Varken ute i den råkalla dimman eller inne i värmen.


Det blev en vilsam dag för avstamp till det nya årets händelser.
En dag när jag såg framåt. När jag såg möjligheterna.


Här i vår by gräver man för det nya avloppssystemet. De nya miljöreglerna
kräver många borrningar och sprängningar av stenarna i marken.
Nu skall halva byn få ny rörläggning, vi hör till den
halva som ännu får vänta några år.

2 kommentarer:

  1. ja grått o trist väder är det ju.. men man vänjer sej väl..

    SvaraRadera
  2. Tänk så mycket snöjobb vi slipper nu inget ont som inte har något gott med sig stämmer nog till punkt och pricka .Ha det bra ,Nette

    SvaraRadera