onsdag 29 januari 2014

Alldeles underbart

Det är ju så fantastiskt att uppleva avkoppling och inspiration.
Ja man bara måste ge sig själv den där egentiden.
Med åren har jag äntligen lärt mig att man måste ta för sig mera.
Så häromdagen hoppade jag bara in i bilen och styrde dit näsan pekade.
Det var över minus 10 grader och mycket kallt i vinden.


Jag körde och körde. Jag stannade inte förrän jag var vid vägens ände.
Nu var jag ute vid Svedjehamnen i Björköby.


Solen sken och där ute var det nästan vindstilla. Visst var det kallt
men det var så vackert att jag inte tänkte på kölden.


Ute till havs var det dis eller kanske man kan säga tjocka. Och tittade jag riktigt
noga efter var det öppet vatten långt, långt där ute.
Men först låg en isvall inblåst mellan det blåa havet och isen in mot land.


Skoterspår gick kors och tvärs över isen. Men inte en enda människa såg jag.
En och annan bil svängde in mot hamnen, chauffören tittade sig omkring
och vände tillbaka. Ingen annan än jag gick ut ur bilen.
Bara jag och kameran.



Mera foton från denna vackra plats får ni se en annan dag.
Nu kallar jobbet, det är dags för lite kvällsjobb!

5 kommentarer:

  1. Så vackra bilder men kölden är nog bitande nu ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Så vackert , verkligen fina bilder och det är just sådana där turer som är dom allra bästa utan planering och tvång // Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilket fantastiskt liv du lever! ♥

    SvaraRadera
  4. Ååå såå vackert!
    Ja det är rätt..."lev idag imorgon kan det vara för sent"

    Önskar dig en fin vinterhelg ★
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  5. Hoppas du förstår vad jag menar....att ta vara på varje sekund av sitt värdefulla liv :)
    Kramis igen vännen!

    SvaraRadera