tisdag 21 januari 2014

Lucas får följa med ut på promenad

Det är skönt att bestämma över sin egen jobbtid. 
Eftersom jag oftast jobbar hemifrån bestämde jag i går, precis
som alla andra dagar, att gå ut på en solig vinterpromenad mitt på dagen
när solen står som högst på himlen. I går fick dessutom hunden Lucas
följa med mig ut på åkrarna och in i skogen.


Lucas matte är på jobbresa och Lucas är inackorderad hos svärmor.
Han var självklart sugen på att komma med mig ut i det 
vackra januarivädret.




Det gäller att sätta sina doftmärken på strategiskt utvalda platser
och sedan krafsa över med snö och gammalt gräs....


Här ute på slätten och inne i skogen kunde Lucas gå utan koppel.
Ingen risk att han springer sin väg, säger jag "Vänta", så stannar
han och väntar. Vad vill hon nu?


Jag hade tänkt mig en mycket längre väg igenom skogen, men Lucas
valde den väg han ville gå och det var bara att följa efter.


Och visst är det onekligen mycket trevligare att gå ute i solskenet
än inne i den mörka skogen.


Lucas hälsar till matte!

5 kommentarer:

  1. Onekligen är det bra med hund för då måste man komma sig ut,
    nu har jag ju ingen och kan hitta på många ursäkter för att få stanna inomhus
    en kylig vinterdag.

    Tjing.

    SvaraRadera
  2. Åh vilka fantastiskt vackra bilder! Det ser ut som om ni hade en underbar promenad! Och jag håller med dig, att få jobba hemifrån är verkligen en lyx och en förmån som är otroligt värdefull!

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra bilder på naturen i solsken och på söta Lucas!
    Här skiner solen med idag och även igår...underbart!
    Ha det gott vännen

    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Vilka sagolandskap a la Narnia som uppenbarar sig nu!
    Inget dåligt sällskap du hade! ♥

    SvaraRadera
  5. Jag håller med lyckoslanten, lite Narnia stuk. Vackert :)

    SvaraRadera